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19. März 2024

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Good appearance

Good appearance© piqs.de

A businesswoman from Brunn/Gebirge provides colourful walls and cars using decals and wraps.

(Vienna; english/german) The start-up entrepreneur, Anna Horvath from Brunn am Gebirge, has found a market niche with the production of wall decals. This segment of films could have great potential because rooms could be redesigned quickly and easily in this manner. The films used are PVC-free and flame retardant.
"Wall decals offer many advantages, they can, for example, also be removed without residue," says Horvath. "In this manner, you can redesign the premises even during operation, as it is quick and no dirt accumulates." Since wall decals are washable, their use in restaurants is very useful. But your own four walls could also be able to be designed individually in this manner.
Horvath offers consultation, graphics, production and installation from one source. Any motif and logo is possible. "I design the films individually so there are no run-of-the mill goods from me," says Horvath. A square metre is available starting at 35 Euro.

Appearance
In addition to wall decals, Horvath also offers films for the purpose of outdoor advertising, signs, shop windows, cars, skis and doors. The public appearance of a company can be fully matched. Cars can be wrapped either completely or in part. The total wrap of a small car is available starting at 1,000 Euro.
The clientèle of art films consists of individuals, companies with a fleet of vehicles and shops with outdoor advertising. For 2016, Horvath is targeting 40,000 Euro in sales as a sole proprietor.

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Guter Auftritt

Eine Unternehmerin aus Brunn/Gebirge sorgt mit Artfolien für bunte Wände und Autos.

Mit der Produktion von Wandfolien hat die Start-up-Unternehmerin Anna Horvath aus Brunn am Gebirge eine Marktlücke im Auge. Dieses Segment der Folierungen habe ein großes Potential, da man auf diese Weise schnell und einfach Räume umgestalten könne. Die verwendeten Folien sind PVC-frei und schwer entflammbar.
„Wandfolien bieten viele Vorteile, sie sind zum Beispiel auch rückstandsfrei zu entfernen“, sagt Horvath. „Man kann so Geschäftslokale auch bei laufendem Betrieb umgestalten, da es zügig geht und auch kein Schmutz anfällt.“ Weil Wandfolien abwaschbar sind, ist ihr Einsatz vor allem in Restaurants sehr sinnvoll. Aber auch die eigenen vier Wände würden sich so individuell gestalten lassen.
Horvath bietet Beratung, Grafik, Produktion und Montage aus einer Hand. Möglich sind alle Motive und Logos. „Ich gestalte die Folien individuell, bei mir gibt es keine 08/15 Ware“, betont Horvath. Ein Quadratmeter ist ab 35 Euro erhältlich.

Auftritt
Neben den Wandfolien bietet Horvath auch noch Folien für Zwecke der Außenwerbung, für Schilder, Schaufenster, Autos, Schier und Türen an. So könne der öffentliche Auftritt einer Firma komplett abgestimmt werden. Autos können entweder komplett oder in Teilen foliert werden. Die Gesamtfolierung eines Kleinwagens ist ab 1.000 Euro möglich.
Der Kundenkreis von Artfolie setzt sich aus Privatpersonen, Firmen mit einer Fahrzeugflotte und Geschäften mit Außenwerbung zusammen. Für 2016 peilt Horvath als Einpersonenunternehmerin einen Umsatz von 40.000 Euro an.

Links

NOe-Wirtschaftspressedienst/red/stem, Economy Ausgabe Webartikel, 21.09.2016