Unabhängiges Magazin für Wirtschaft und Bildung

25. April 2024

Search form

Search form

Small niche

Small niche© piqs.de/cbs

Even small businesses need promotional material, but in correspondingly small quantities.

(St. Pölten/english/german) Small businesses do not need tons of ballpoint pens. "What shall a small company do with lots of promotional material, simply because small quantities are rarely offered? This niche market must also be operated with a quality variety," Monika Fücsek explains the business philosophy of her promotional material distribution.
The range of MANDA promotional material in Trautmannsdorf an der Leitha consists of approximately 20,000 items, which is constantly being expanded. She purchases most of the promotional articles such as ballpoint pens, T-shirts or cotton bags from suppliers in Europe. "I am also looking for unconventional solutions, so that I can provide the desired small amounts," she says.

Single point of contact
The entrepreneur is particularly proud of the high quality screen printing, which is currently available starting at ten pieces with T-shirts, polo shirts and jackets. "In this manner, even small businesses can equip their team with matching shirts and are not forced to stock large quantities," states Fücsek.
Furthermore, she is the single point of contact for complete solutions with her one-stop-shop, which converts from order via processing to logistics. The NÖ Landesjagdverband, the Österreichische Frauenlauf and the Musikhaus Klangfarbe in the Vienna gasometer are among her customers, where tokens in the form of a gasometer were, for example, requested.

---------------------------------------------

Kleine Nische

Auch Kleinunternehmen brauchen Werbematerial, das aber entsprechend in kleinen Mengen.

Kleine Betriebe brauchen nicht Tonnen von Kugelschreibern. „Was soll ein kleiner Betrieb mit Unmengen von Werbematerial anfangen, nur weil Kleinmengen kaum angeboten werden? Dieser Nischenmarkt muss ebenfalls mit einem Qualitätssortiment bedient werden“, erklärt Monika Fücsek die Geschäftsphilosophie ihres Werbemittelvertriebs.
Das Sortiment der MANDA Werbemittel in Trautmannsdorf an der Leitha besteht aus etwa 20.000 Artikeln, das laufend erweitert wird. Den Großteil der Werbeartikel wie etwa Kugelschreiber, T-Shirts oder Baumwolltaschen bezieht sie von Lieferanten aus Europa. „Ich suche auch unkonventionelle Lösungen, damit ich die gewünschten Kleinmengen bieten kann“, sagt sie.

Alleiniger Ansprechpartner
Besonders stolz ist die Unternehmerin auf den hochwertigen Siebdruck, der bei T-Shirts, Polos und Jacken bereits ab zehn Stück möglich ist. „So können auch Kleinbetriebe ihre Mannschaft mit passenden Shirts ausstatten und sind nicht gezwungen, größere Mengen auf Lager halten“, stellt Fücsek fest.
Darüber hinaus ist sie mit ihrem One-Stop-Shop der alleinige Ansprechpartner für Komplettlösungen, der von Bestellung über Veredelung bis hin zur Logistik umsetzt. Zu den Kunden zählt der NÖ Landesjagdverband, der Österreichische Frauenlauf und das Musikhaus Klangfarbe im Wiener Gasometer, wo man etwa Jetons in Form eines Gasometers wollte.

Links

NOe-Wirtschaftspressedienst/red/cc, Economy Ausgabe Webartikel, 28.09.2016