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26. April 2024

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Consumer digital

Consumer digital© Bilderbox.com

According to a study German consumers are open to digital solutions at the Point of Sale (POS).

(Vienna; english/german) Digitalisation changes how customers and dealers come into contact with one another. This is shown in a study by market research company POSpulse. According to the demand of about 1100 consumers it is not only important how the users feel about digital solutions, but also how these solutions are used.
75% of those questioned have already seen digital price tags or digital price information systems in a supermarket. The digital price signs are also in use in some electronic shops. Information systems, on the contrary, are often in use in furniture warehouses and drug stores. A good 72% of the consumers who noticed a digital price information system have also used it.
Orientation systems such as digital display boards are popular, as are interactive info displays. Every third person in the survey uses them. Here as well, the progress in supermarkets is showing. More than 70% of the participants in the survey have already noticed them.

Push with Potential
Until now only 13% of those asked have received Push notices on their smartphones during their shopping, most of these inside supermarkets. The study shows that a general scepticism expressed by consumers is the reason why it is not being widely used. Technical forecasts seem restrictive here.
Two out of three survey users have already noticed a public WLAN during their shop, eight out of ten having already used one. The quality of this, however, could be improved. The electronic service providers, in particular, are offering these. “Even though years ago people did anything to prevent consumers from being able to compare off-line and on-line prices from inside a shop, they have now settled for the Omni Channel approach,” verifies Dominic Blank, founder and managing director of POSpulse.

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Konsum digital

Laut einer Studie zeigen sich deutsche Konsumenten digitalen Lösungen am Point of Sale (POS) aufgeschlossen.

Die Digitalisierung verändert, wie Kunden und Händler miteinander in Beziehung treten. Das zeigt eine Studie des Marktforschungsunternehmens POSpulse. Aus der Befragung von rund 1.100 Konsumenten geht nicht nur hervor, wie die Verbraucher zu verschiedenen digitalen Lösungen stehen, sondern auch, wo sich diese im Einsatz befinden.
Digitale Preisschilder oder digitale Preisinformationssysteme in Supermärkten haben 75 Prozent der Befragten schon einmal gesehen. Die digitalen Preisschilder sind zudem auch in manchen Elektronikmärkten im Einsatz. Informationssysteme hingegen werden vor allem in Möbelhäusern und Drogerien verwendet. Gut 72 Prozent der Verbraucher, denen ein digitales Preisinformationssystem aufgefallen ist, haben dieses auch genutzt.
Beliebt sind auch Wegeleitsysteme wie etwa digitale Anzeigetafeln und interaktive Info-Displays. Jeder dritte Befragte nutzt sie. Auch hier zeigen die Supermärkte einen Vorsprung: über 70 Prozent der Umfrageteilnehmer haben sie hier bereits wahrgenommen.

Push mit Potenzial
Bisher haben nur 13 Prozent der Befragten Push-Benachrichtigungen beim Einkaufen auf ihrem Smartphone erhalten, die Mehrheit davon im Supermarkt. Eine generelle Skepsis der Konsumenten dürfte aber laut der Studie nicht der Grund für die geringe Verbreitung sein. Hemmend wirken hier technische Vorausetzungen.
Zwei von drei Befragten haben bereits ein öffentliches WLAN beim Einkauf bemerkt, acht von zehn haben dieses dann benutzt. Die Qualität ist dabei allerdings noch verbesserungswürdig. Besonders die Elektronikhändler bieten freie WLAN-Zugänge an. „Wurde vor Jahren noch alles dafür getan, dass Verbraucher Offline- und Online-Preise im Laden per Smartphone nicht vergleichen konnten, so hat sich der Elektronikhandel nun auf den Omni-Channel-Ansatz eingestellt“, sagt Dominic Blank, Gründer und Geschäftsführer von POSpulse.

Links

red/stem/cc, Economy Ausgabe Webartikel, 17.11.2016